Informatika : Új IP-cím alapú helymeghatározási módszer |
Új IP-cím alapú helymeghatározási módszer
2004.07.03. 12:52
Az amerikai szabadalmi hivatal elfogadta a társaság szabadalmi kérvényét, vagyis szabadalom alá vette a "Geo-Targeting" nevet viselő új, hely- és helyzetmeghatározási módszert.
Az amerikai szabadalmi hivatal elfogadta a társaság szabadalmi kérvényét, vagyis szabadalom alá vette a "Geo-Targeting" nevet viselő új, hely- és helyzetmeghatározási módszert.Az interneten egyre több a megkötés, és már közel sem igaz az a tétel, miszerint a világháló szabad és mindenkié. A közelmúltban megnőtt azoknak az eseteknek a száma, amikor a különböző hatóságok, általában vélt vagy valós bűnügyekben hozzá szeretnének jutni az internetes felhasználók személyes adataihoz. Az esetek többségében ilyenkor nincs mit tenni, az internet-szolgáltatók kötelesek megmondani, hogy melyik IP-cím mögött, ki rejtőzik, ám kivételek is szép számmal akadnak. Az persze már egy külön lapra tartozik, hogy vajon az internet-szolgáltatók etikusan járnak-e el, amikor kiadják az ügyfeleik személyes adatait, s ilyenkor gyakran felmerül, mi a fontosabb szempont: a hatóságokkal való együttműködés vagy a felhasználók védelme?Bizonyára újabb vihart vált majd ki az a bejelentés, amelyet az információ-technológiai (IT) iparban specialistának számító Digital Envoy nevű vállalat tett. A cég székhelye az amerikai Georgia szövetségi államban van. A társaság által kidolgozott módszer segítségével bármilyen IP-címmel rendelkező felhasználóról precízen és gyorsan megmondható, hogy hol tartózkodik az adott pillanatban, megállapítható, hogy az adott személy melyik városban van és hogy egy adott cím kihez tartozik.A Digital Envoy-nak már nem ez az első ilyen fejlesztése, a vállalat ugyanis már 2001-ben is jelentkezett egy hasonló megoldással. A Netacuity névre keresztelt megoldás a lakóhelyen kívül képes arra is, hogy elemezze azokat az adatokat, amelyeket az adott felhasználó a világhálón megtett útja során maga mögött hagy.A Digital Envoy egyébként idén márciusban beperelte a Google-t, mondván a keresőszoftver az Adsense nevű keresési találatokat megjelenítő programjával megsért bizonyos licenc-megállapodásokat. A társaság nem véletlenül szólalt fel, lévén az Adsense a cég Geo-Targeting nevű módszerét használja.
|